Σύσταση προς τη ΔΕΗ πρόκειται να απευθύνει τις επόμενες
ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, σχετικά με τους χειρισμούς τους οποίους οφείλει να κάνει η επιχείρηση όσον αφορά τους ευάλωτους καταναλωτές και ειδικά τις περιπτώσεις διακοπής σύνδεσης ή διευκόλυνσης στην αποπληρωμή λογαριασμών.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει λάβει καταγγελίες από καταναλωτές, οι οποίες κάνουν λόγο για «ανένδοτη» στάση της ΔΕΗ σε ειδικές περιπτώσεις καταναλωτών.
Τέτοιες είναι περιπτώσεις πολιτών που, είτε έχουν ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο (και πλέον εντάσσονται αυτομάτως στο μητρώο ευάλωτων πελατών), είτε πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτό, είτε αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα χωρίς να πληρούν τα κριτήρια ευάλωτων πελατών και βρίσκονται αντιμέτωποι με την διακοπή της ηλεκτροδότησής της οικίας ή της επιχείρησής τους λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
Κατά τις διαπιστώσεις του ΣτΚ η επίλυση των διαφορών δεν είναι εφικτή διότι η ΔΕΗ είτε προτείνει τον διακανονισμό της οφειλής σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα σε σχέση με το ποσό της οφειλής και την οικονομική δυνατότητα του καταναλωτή είτε απορρίπτει τον μακρόχρονο διακανονισμό καταβολής των οφειλών λόγω προηγούμενης παραβίασης των μετρητικών διατάξεων είτε αθέτησης σχετικών προηγούμενων διακανονισμών οφειλών από τους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο αυτό ο Συνήγορος του Καταναλωτή εντός των επόμενων ημερών προχωρεί σε σύσταση προς την ΔΕΗ υποδεικνύοντας στην επιχείρηση: να επανασυνδέει το ρεύμα και να ρυθμίζει τις οφειλές των ευάλωτων πελατών σε χαμηλόποσες μηνιαίες δόσεις ίσες κατ΄ ανώτατο όριο με το 50% της αξίας της συνήθους κατανάλωσης.
Αυτό αφορά τόσο τους ενταγμένους στο Κοινωνικό Τιμολόγιο Πελατών (οι οποίοι εντάσσονται αυτομάτως στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών) όσο και αυτών που τελούν υπό ένταξη στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών. να επανασυνδέει και να πραγματοποιεί ανάλογη ρύθμιση των οφειλών σε μακροχρόνιες ισόποσες δόσεις των Οικιακών Πελατών και μη πελατών που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών αλλά τελούν σε οικονομική αδυναμία και έχουν υποστεί μείωση στα εισοδήματά τους.
ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, σχετικά με τους χειρισμούς τους οποίους οφείλει να κάνει η επιχείρηση όσον αφορά τους ευάλωτους καταναλωτές και ειδικά τις περιπτώσεις διακοπής σύνδεσης ή διευκόλυνσης στην αποπληρωμή λογαριασμών.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει λάβει καταγγελίες από καταναλωτές, οι οποίες κάνουν λόγο για «ανένδοτη» στάση της ΔΕΗ σε ειδικές περιπτώσεις καταναλωτών.
Τέτοιες είναι περιπτώσεις πολιτών που, είτε έχουν ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο (και πλέον εντάσσονται αυτομάτως στο μητρώο ευάλωτων πελατών), είτε πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτό, είτε αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα χωρίς να πληρούν τα κριτήρια ευάλωτων πελατών και βρίσκονται αντιμέτωποι με την διακοπή της ηλεκτροδότησής της οικίας ή της επιχείρησής τους λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
Κατά τις διαπιστώσεις του ΣτΚ η επίλυση των διαφορών δεν είναι εφικτή διότι η ΔΕΗ είτε προτείνει τον διακανονισμό της οφειλής σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα σε σχέση με το ποσό της οφειλής και την οικονομική δυνατότητα του καταναλωτή είτε απορρίπτει τον μακρόχρονο διακανονισμό καταβολής των οφειλών λόγω προηγούμενης παραβίασης των μετρητικών διατάξεων είτε αθέτησης σχετικών προηγούμενων διακανονισμών οφειλών από τους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο αυτό ο Συνήγορος του Καταναλωτή εντός των επόμενων ημερών προχωρεί σε σύσταση προς την ΔΕΗ υποδεικνύοντας στην επιχείρηση: να επανασυνδέει το ρεύμα και να ρυθμίζει τις οφειλές των ευάλωτων πελατών σε χαμηλόποσες μηνιαίες δόσεις ίσες κατ΄ ανώτατο όριο με το 50% της αξίας της συνήθους κατανάλωσης.
Αυτό αφορά τόσο τους ενταγμένους στο Κοινωνικό Τιμολόγιο Πελατών (οι οποίοι εντάσσονται αυτομάτως στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών) όσο και αυτών που τελούν υπό ένταξη στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών. να επανασυνδέει και να πραγματοποιεί ανάλογη ρύθμιση των οφειλών σε μακροχρόνιες ισόποσες δόσεις των Οικιακών Πελατών και μη πελατών που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών αλλά τελούν σε οικονομική αδυναμία και έχουν υποστεί μείωση στα εισοδήματά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου